ספורט ולימודים בארה"ב

מלגת ספורט למכללות בארה"ב


עשרות אלפי ספורטאים צעירים בעולם מנסים כל שנה להשיג מלגת ספורט למכללות בארה"ב. מאות צעירים מישראל, גברים ונשים מנסים מידי שנה לקבל מלגה כזו בעיקר בענפים: כדורסל, כדורגל, שחיה, אתלטיקה, טניס, כדור מים וכדורעף.

מלגת ספורט למכללות בארה"ב מאפשרת לסטודנטים ללמוד באוניברסיטה ובמקביל להתאמן ולהתחרות בצורה מקצועית בענף הספורט בו הם מתמחים. תנאי האימון במכללות יחד עם כוח האדם המקצועי שם הם המתקדמים בעולם. בתום לימודיו אשר מקנים תואר אקדמי, יכול הספורטאי להפוך לספורטאי מקצועני ולהתחרות ברמות הגבוהות בעולם.

לא מעט מהמשתתפים באולימפיאדות בכלל ומהאלופים האולימפיים בפרט הינם סטודנטים במכללות מה שמעיד על הרמה הגבוהה של אימוני ספורט במכללות.

תהליך האישור והקבלה למכללה בארה"ב הינו מורכב ודורש עבודה עד לפרטים הקטנים ועמידה בלוחות זמנים קשיחים. לא מעט מהמועמדים נושרים בדרך בעיקר בגלל חוסר הבנה של התהליך או חוסר תשומת לב לפרטים בעיקר בנוגע לאישור מעמד ה"חובבן" אשר הוא תנאי הכרחי כדי להיות ספורטאי אשר רשאי להתחרות ולקבל מלגה במכללה.

תהליך אישור מלגת ספורט למכללות בארה"ב נעשה מסובך יותר עם הקשחת התנאים בארה"ב ובעיקר עם השינוי הדרמטי של החוקים אשר מתייחס לשירות הצבאי שמשפיע בעיקר על ספורטאים ישראלים המחוייבים בשירות צבאי. הבעיה מחמירה בעיקר בגלל שגם במכללות עצמן לא מבינים עד הסוף את משמעות החוקים למועמד ישראלי ולא מעט פעמים הם לא מסוגלים לעזור למועמד אשר מנסה להתקבל למצוא את דרכו בסבך הביורוקראטי.

חברת דוג'ו מלגות ספורט התמחתה בכל התהליך הארוך של הגשת מועמדות וקבלת מלגת ספורט למכללות בארה"ב ובמיוחד בחוקים החדשים שמתעדכנים כל שנה בהתאחדויות הספורט השונות. חשוב להדגיש שהחוקים של ליגת המכללות מיועדים לאמריקאים ומקשים על ספורטאים ישראלים לקבל אישור לארבע שנים להתחרות בליגות המכללות. רק התמחות בסעיפי החוק מאפשרת למצוא דרך שתאפשר לספורטאי ישראלי להגיע למלגת ספורט בארה"ב. יותר מכך, הדרך שהיתה נכונה להגיע למלגה לפני מספר שנים לא מתאימה לספורטאי ישראלי היום. מטרת דוג'ו מלגות ספורט לעזור למועמדים בליווי בכל שלבי התהליך, מרגע קבלת ההחלטה ללמוד ולהתחרות במכללה בעזרת מלגת ספורט, עד האישור הסופי של המועמד והקבלה שלו למכללה.

עדות לרמה המקצועית ולאמינות חסרת התקדים של דוג'ו למלגות ספורט ניתן לראות מהמסר הבא שהתקבל ממאמן מכללה בארה"ב:
"תאמין לי או לא, עופר, אני בדרך כלל לא אוהב סוכנויות…למעשה מתוך 10 ספורטאים בינלאומיים שקיבלתי_הוא הילד היחידי שהגיע אלי דרך סוכנות ולא דרך קשר אישי, מה שמעיד על האמון שיש לי בך."

סגור לתגובות.