אודות דוג'ו למלגות ספורט

לימודים בחו"ל – מלגת ספורט בארה"ב


לפני מספר שנים החליטה בתי שהיא ספורטאית ללמוד בחו"ל. בירור קצר הראה לנו כי חלום לימודים בחו"ל אינו זול ביחס למוסדות ההשכלה בישראל ויהיה צורך לממן את לימודיה באמצעות מלגת לימודים בארה"ב.

"בשנה האחרונה הבת שלי ואני עבדנו קשה כדי לקבל מלגת ספורט בארה"ב עבורה.
לאורך כל הדרך היה לנו קשה למצוא אינפורמציה ולהבין את התהליך. יכולנו לקבל נתונים והסברים מחברותיה לקבוצה ומספורטאים אחרים שעשו את הדרך הזו בעבר. בהמשך התברר לנו שהניסיון האישי כמעט חסר ערך בגלל שתי סיבות:

א. תנאי הקבלה לכל מוסד אקדמי שונים וההתמחות הספורטיבית שונה גם כן, כך שהתנסות אישית מייצגת רק את המוסד המדובר.

ב. בשנת 2010-2011 חלו שינויים דרמטיים בכללים לקבלת מעמד של ספורטאים הרשאים ללמוד בחו"ל ולהתחרות ולקבל מלגת ספורט בחו"ל באחת המכללות בארה"ב. השינויים שנעשו כל כך משמעותיים וחלקם אפילו לא היו ידועים למוסדות ההשכלה השונים ולמאמנים ואנשי האדמיניסטרציה במכללות לא ידעו לענות על השאלות שלנו.

מחוסר ברירה החלנו להתעמק וללמוד מאות עמודים של כללים וחוקים על מנת ללמוד בחו"ל ולקבל מלגת ספורט בארה"ב, והחלנו לפעול על פי הבנתנו. לשמחתי, הצלחנו בתהליך ובדיעבד הבנו שפעלנו נכון.

אנחנו יודעים על מספר ספורטאים שלא הצליחו לקבל מעמד המאפשר להם לקבל מלגת ספורט למכללה בארה"ב בעיקר בגלל חוסר ידיעה והבנה של כללים מסוימים ובגלל חוסר מודעות ללוחות הזמנים הקשיחים.

בעקבות ההצלחה שלנו, התחלנו לקבל פניות ושאלות מנציגי מכללות בארה"ב כדי שנסביר להם מה עשינו וכיצד פעלנו, כיוון שהם בעצמם מחפשים דרך להנחות את המועמדים שלהם. הבנו שאנחנו יכולים להשתמש בידע הרב, מאגרי המידע, הקשרים שצברנו והמומחיות בהבנת חוקי התאחדויות הספורט בארה"ב כדי לעזור לספורטאים צעירים השואפים להגשים חלום ולעזור להם לקבל מלגת ספורט בחו"ל מבלי לעשות טעויות שימנעו מהם להגשים את אותו חלום."

המומחיות הרבה של הדוג'ו למלגות ספורט בנושאים המשפטיים הקשורים באישורים עבור הספורטאים להתחרות בליגות המכללות הופכת את הדוג'ו למלגות ספורט לסוכנות גיוס ספורטאים היחידה בישראל אשר מאושרת על ידי ה NAIA ואשר עברה בדיקה ואושרה על ידי ה NCAA. בנוסף לכך הקשרים שיש לנו עם מכללות רבות, מאמנים ואנשי מנהלה בארה"ב במגוון ענפי ספורט הופכים את הדוג'ו למלגות ספורט לסוכנות גיוס ספורטאים היחידה בישראל אשר שולחת ספורטאים במגוון כל כך רחב של סוגי הספורט.

דוג'ו למלגות ספורט הוקמה על ידי עופר רחמים בעל תואר שני M.Sc בעיצוב תעשיה מהטכניון בחיפה.

במשך כ 25 שנה משמש עופר רחמים כיועץ עסקי ומלווה חברות מבוססות וחברות סטרט–אפ בעיקר בנושאי פיתוח עסקי ואסטרטגיה, כולל רישום פטנטים. בשנים האחרונות משמש עופר כמנכ"ל חברת סטרט-אפ ואף עסק בגיוס הון לפעילות הפיתוח והשיווק של החברה. בנוסף עופר הוא בעלים של חברת איי פי יישום פטנטים.

מלגת לימודים בחו"ל יכולה להיות חוויה לחיים ולאפשר לרבים גם שאינם ספורטאים מצטיינים לימודים אקדמאים בחו"ל.

סגור לתגובות.