ספורט המכללות בארה"ב

ספורט המכללות בארה"ב הוא המפותח בעולם. רמת המתקנים, המאמנים והאמצעים העומדים לרשות הספורטאים בכל הענפים היא גבוהה מאוד. על הרמה הגבוהה מעיד האחוז הגבוה של ספורטאים אולימפיים וזוכי מדליות אולימפיות בזמן לימודיהם במכללה. חלק גדול מהאתלטים והשחיינים באולימפיאדות (לא רק האמריקאים) הם סטודנטים מהמכללות בארה"ב.

סוגי הספורט העיקריים בהם מתחרים הספורטאים הם: כדורסל, כדורגל, טניס, שחיה וקפיצות למים, אתלטיקה, כדור מים, הוקי, התעמלות, קליעה, כדור בסיס, כדורגל אמריקאי (Football) האבקות, לאקרוס ועוד. כל סוגי הספורט הם לגברים ולנשים למעט הכדורגל האמריקאי.

באלפי מכללות אשר מתחרות בליגות ספורט השונות משתתפים מאות אלפי סטודנטים. חלק מהסטודנטים אפילו מקבלים מלגות לימודים תמורת השתתפותם בתחרויות. רמת הספורט במכללה תלויה בהרבה גורמים כמו אמצעים, מיקום, מתקנים וכו' אבל הכמות הגדולה כל כך של ספורטאים במכללות בארה"ב, מאפשרת לספורטאים ברמות שונות למצוא את מקומם בליגות השונות ובמקביל גם לקבל מלגת ספורט.

ישנם שלושה ארגונים אשר מרכזים את ליגות המכללות , NJCAA NAIA ו NCAA העיקרי.

ה NJCAA מייצג מעל 400 מכללות אשר זמן הלימודים בהן הוא רק שנתיים (בניגוד ל 4 שנים כמקובל במכללות האחרות). הסטודנטים המסיימים את הלימודים אינם זכאים לתואר ראשון אלא מעין תעודת גמר . המכללות האלה מתחרות ב 24 ליגות שונות וחלקן אף מעניק מלגות ספורט לספורטאים המתחרים בהן.

ה NAIA מורכב מקרוב ל 300 מכללות ואוניברסיטאות קטנות יחסית אשר מתחרות ב 25 ליגות שונות ומאפשר גם למכללות מחוץ לארה"ב להיות חברות בארגון. כיום ישנם מכללות מקנדה אשר חברות ב NAIA.

ב NCAA יש 3 רמות (divisions) DI, ,DII DIII. בכל רמה יש מאות מכללות. ב DI למשל מתחרות קרוב ל 350 מכללות ביותר מ 30 ליגות שונות המאורגנות על פי אזורים. בסיום השלב הראשון בכל עונה מתחרות המכללות המובילות בכל ליגה במשחקי פלייאוף. הקבוצה המנצחת בכל שלבי הפלייאוף הופכת להיות אלופת המכללות. התחרויות מושכות קהל רב של קוני כרטיסים ובסוגי ספורט מסוימים אפילו לעשרות אלפי צופים לתחרות. במשך כל העונה המשחקים משודרים בשידורים ישירים ובשלבי הפלייאוף אף בשידורים מחוף לחוף ואפילו בשידורים ישירים לכלל העולם ואפילו לישראל.

המכללות בארה"ב אינן עוברות בין הרמות. השתייכות של מכללה לרמה מסוימת נקבעת בעיקר על פי תקציב המכללה. כל המכללות כפופות לחוקי ה NCAA . יש הבדלים קטנים במערכות החוקים של כל רמה כך שבמקרים מסוימים יתכן שספורטאי יהיה רשאי לקבל מלגת ספורט ברמה אחת אבל לא במכללה השייכת לרמה אחרת.

הדוג'ו למלגות ספורט יסייע לכם בדרככם ללימודים בחול.

סגור לתגובות.