מכללות בימי קורונה

השפעת מגיפת הקורונה על הלימודים במכללות בחו"ל


עדכון 22/09/2021– נכתב על ידי עופר רחמים


הסקירה הזאת מבוססת על כתבות ומאמרים שמפורסמים בארה"ב ובעיקר על שיחות של הדוג'ו למלגות ספורט עם מספר רב של מאמנים במכללות בסוגי ספורט שונים.
למגיפה העולמית של הקורונה (COVID-19) יש השפעה דרמטית על המכללות בארה"ב ועל ספורט המכללות בפרט. ברור שגם אופי השירות שאנחנו נותנים לספורטאים והעבודה שלנו מול הספורטאים והמאמנים במכללות מותאם לתקופה הזאת.

השפעת מגיפת הקורונה על המכללות

נראה שארה"ב היא בין המדינות שנפגעו בצורה החריפה ביותר מהקורונה. בין ההחלטות הראשונות שנלקחו הייתה סגירת כל בתי הספר, המכללות והאוניברסיטאות. חלק גדול מהסמסטר השני במכללות של שנת 2019-2020 המתחיל בינואר עבר ללימודי אונליין וכל קבוצות הספורט נסגרו והתחרויות בוטלו. הספורטאים הישראלים למשל חזרו ברובם לארץ והמשיכו את לימודיהם אונליין . ברור שתחרויות ואימוני הספורט הפכו להיות בלתי אפשריים גם לספורטאים בישראל.

שנת הלימודים שנפתחה בספטמבר 2020 הושפעה דרמטית מהמגפה. בחלק גדול מהמכללות הלימודים נעשו בסמסטר הראשון אונליין בזום ובהכרח ליגות המכללות לא התקיימו. הבלבול היה גדול כי ההחלטות על קיום הלימודים בכיתות או אונליין היו תלויות בהחלטות של כל מדינה בארה"ב, בהחלטות של התאחדויות הספורט השונות, בהחלטות של הליגות השונות ובהחלטות של כל מכללה. נוצר מצב שחלק מהליגות התקיימו וחלק לא וגם בכל ליגה, חלק מהמכללות התחרו וחלק לא.

תהליכי הקבלה והרישום של סטודנטים למכללות נפגעו והתהליך עצמו איטי ומסובך יותר. כיוון שהמשרדים סגורים והפקידים עובדים חלקית מהבית, ישנו קושי במענה לשאלות ובפתרון בעיות בזמן תהליכי הרישום. השגרירויות האמריקאיות בעולם לא חזרו לפעילות מלאהו סטודנטים שכבר התקבלו לא תמיד מקבלים את כל המסמכים לצורך קבלת ויזת סטודנט ובנוסף לפעמים קשה לקבוע תור לשגרירות לצורך קבלת ויזה כזאת.

בנוסף יש כללים שונים בכל מדינה עבור הסטודנטים והספורטאים בנושאי החיסונים ותקופות הבידוד הנדרשות. יש מדינות בהן סטודנט יהיה רשאי להתחיל לימודים מיד וישנן כאלה בהן סטודנט גם אם הוא מחוסן יצטרך לעבור תקופת בידוד.

ספורט המכללות בימי קורונה

השפעת מגיפת הקורונה על ספורט המכללות ברורה לטווח הקצר אבל לא לגמרי ברור מה תהיה ההשפעה לטווח הארוך. סביר להניח שעולם ספורט המכללות לא יהיה אותו דבר בעתיד.
ביטול תחרויות האביב והפלייאוף של הכדורסל בחודש מרץ March Madness גרם ל NCAA לקצץ את תקציבי המכללות של D1 מ 600 מיליון דולר ל 225 מיליון דולר.

גם התקציבים למכללות ב D2 ובהתאחדויות ספורט האחרות קוצצו בצורה משמעותית. נוסף על כך, נפגע תהליך הגיוס של סטודנטים חדשים וספורטאים בפרט מה שגורם לירידה נוספת בתקציב המכללות. חלק גדול מתקציבן נובע ממספר הסטודנטים הלומדים שם, באופן ישיר מתשלומי הסטודנטים ובאופן עקיף מתקציבי מדינה למכללות הציבוריות.

מגרש כדורסל ריק

ה NCAA הודיע שכל הספורטאים שלא השתתפו בליגות ובתחרויות סמסטר האביב יקבלו אישר להתחרות שנה נוספת. מה שאומר שמלגות של ספורטאים בשנה הרביעית לא מתפנות אם הם מחליטים להישאר שנה נוספת במכללה. המשמעות של זה היא קיצוץ נוסף בתקציב המלגות לספורטאים חדשים. מאמנים שכבר סיכמו עם ספורטאים חדשים לא תמיד יכולים לעמוד בהתחייבויות שלהם.
כבר היום הודיעו מכללות על קיצוץ במספר קבוצות הספורט שלהן. למשל אוניברסיטת סינסינטי The University of Cincinnati כבר הודיעה על ביטול תכנית כדורגל הגברים אצלה. מכללות אחרות הודיעו על השעיה של כל תוכניות הספורט אצלם בשנה הקרובה. מכללה כזאת לא תגייס ספורטאים חדשים והקיימים מחפשים לעצמם מכללות אחרות. ישנם מקרים של סגירת מכללות והפסקת הפעילות בהן. מכללה שנסגרת לא סביר שתחזור לפעילות בעתיד.
ספורטאי ישראלי שרוצה להגיע ללמוד ולהתחרות בליגת המכללות בארה"ב צריך להבין שתהליכי גיוס הספורטאים משתנים לעומת התהליכים בעבר. מאמנים לא יכולים לראות ולהיפגש עם ספורטאים אמריקאיים. לא יכולים לצפות בטורנירים של בתי ספר תיכון ומכללות אחרות מה שיכול להוות הזדמנות לספורטאים מחוץ לארה"ב. מצד שני, קיצוץ התקציבים וסגירת קבוצות ספורט יקשו מאוד על מאמנים להבטיח מלגות טובות לספורטאים.
קורסי ההכנה ובחינות כמו SAT או TOEFL שנדרשות על ידי התאחדויות הספורט לאישור הספורטאי ועל ידי המכללות בתהליכי הקבלה לא יכולות להיעשות בכיתות. האמריקאים ניסו להתאים את הבחינות לאונליין אבל זה עדיין לא כל כך פשוט. הבשורות הטובות הן שה NCAA מאשר ויתור (waiver) על בחינת SAT עד הכיתה של 2022-2023. ה NAIA אישר ויתור כזה עד הכיתה של 2021-2022.

המסקנה מהסקירה הזאת שאי הוודאות מאוד גדולה. משרדי הקבלה והמאמנים במכללות לא בטוחים כיצד ואם תיפתח השנה הבאה ואלו מקצועות ספורט נמצאים בסכנת ביטול לעונה הקרובה בליגת המכללות. בשיחות שלנו עם מאמנים בסוגי הספורט השונים ועם משרדי הקבלה במכללות אנחנו לוחצים שתאריך היעד בתהליכים צריך להיות כאילו הכל יחזור לשגרה בקרוב. זאת כדי שלא ייגרם נזק לספורטאים שלנו במקרה והמכללות באמת יוכלו לחזור לשגרה.

ספורטאי שמעוניין בהסברים נוספים כיצד להגיע למכללות בימי קורונה יפנה אל עופר:
טלפון: 054-4868331
מייל: ofer@sport-scholarships-dojo.com
אתם גם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה דרך דף צור קשר.
.

סגור לתגובות.